Crystal Honlapja
Crystal Honlapja
■ Figyelem!
 
■ Az én Menüm
 
■ Add fel a hirdetésed!
 
■ Állatok
 
■ Ajánló
 
■ Rossz egyedül

Keress a Gazdira váró állatok között!


 
■ Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
■ Beszéljünk róla
 
■ Dollzok
 
■ Érdekes..
 
■ Mit jelent a neved?
 
■ Rendelj a neten!
 
■ Sony e K700i cuccok
 
■ Jaj elalszok mire ide ír valaki!
Jaj elalszok mire ide ír valaki!
 
■ Szavazások
 
Amit sosem felejtünk el.
 
Chateljünk!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
■ Hogy ne unatkozz!
 Online rádióadás
 
            
 
■ További rádiók

Mellesleg.FM
*Főadó
*Magyar
*Magyar kabaré
*Magyar mulatós
*Musical 
*Jazz / Blues 
*Pop / Dance 
*Rap / Hiphop 
*Rock / Metál

 
Game Area banner
 
• Autó
• Autó : Mazda MX-5 1.8

Mazda MX-5 1.8

Janika  2004.09.11. 21:44

Mindig az volt az álmom, hogy egyszer majd egy kabrióval elmegyek nyaralni, és lehúzott tetővel szépen kocsikázok a szerpentineken. Ezen a nyáron Pécs környékére mehettem nyaralni egy MX-5-össel, hát akarhat egy autórajongó ennél többet? Hegyipálya, sportkocsi, hátsókerékhajtás, nyitott tető és süt a nap.

Az MX-5-ös az az autó, amitől 10 évvel ezelőtt is mindenki lázba jött, és manapság is ugrik mindenki. Lehet-e rosszat mondani egy olyan mindenki által szépnek mondott autóról, melyből a legtöbbet adták el a kategóriában, igaz, hatalmas fölényéhez hozzájárul az alacsony ára és a hosszú pályája. Hát pont ez az, az MX-5 a legolcsóbban elérhető roadster, 5 milliós árával csak a kisautók nyitott verziói tudnak versenyezni, de ezek vezetési élményben nem vehetik fel a versenyt a Mazda sikermodelljével.

Igazából a szerkesztőségen belül is mindenki lázba jött, amikor kiderült itt lesz az MX-5, ráadásul az erősebbik. Ebben 1.8-as változó szelepvezérlésű motor van, amely 146 lovas, ami csak azért fontos, mert az alap 1.6-os mindenki által tudottan vérszegény. Az 1.8-as többel kecsegtet, bár az 1.6-os nyomatékszegény volta erre is érvényes, hiába a csodavezérlés. Azt kell, mondjam a 168 Nm teljesen normális adat, de ez sem segíti robbanásszerű lökethez a kis roadster, vagyis én még erősebbet is el tudnék képzelni. Sőt a Mazda is eltud, hiszen létezik egy turbós verzió (172 LE), ezt azonban nem hozzák Európába. Sőt, tavaly még volt egy kétliteres 200 lovas verzió, egy egyedi szériának.

Az 1.8-as vonzereje nem merül ki abban, hogy erősebb a motor, ehhez már egy részlegesen önzáró difizár is jár, na és egy hatfokozatú váltó. Aki nem tudná, az MX-5 természetesen a hátsó kerekeket hajtja, így már első hallásra is jó alapot szolgáltat egy kis élményautózásra. Hol lehetne ezt jobb helyen kipróbálni, mint a híres Pécs - Orrfű szakaszon, ahol a Pécsi Hegyiversenyt is rendezik. Egy egész délutánt szántam rá arra, hogy kitapasztaljam ez az autó mire képes. Hogy az élmény nagyobb legyen, mindezt nyitott tetővel tettem, így még közelebb kerülve ez eufórikus vezetési élményhez.

A tapasztalataim felemásak, ugyanis a kis MX-5 tényleg nagyon jó autó, de hegyre fel a motorja gyenge, lefelé meg a fékje. Ehhez társul még, hogy kicsit csavarodik és elpattog, így néha izgalmas íven tartani. Ettől függetlenül kevés autóval ekkora élmény kocsikázni, ezt azonban nem a hihetetlen kanyarsebességek adja, hanem, hogy többnek érzik benne minden. Számtalanszor volt az az érzésem, hogy most mekkorát autóztam ebben a kanyarban, aztán az órára lenézve konstatáltam, hogy nem is olyan sok.

Az MX-5-re egyébként az sem igaz, hogy nagy gázokra szépen löki a farát, ehelyett már a kanyar közepén nyomhattam a kövéret, nem bírta elforgatni a hátsó kereket. Perszer ebben én is hibás vagyok, ugyanis én nem szeretem rángatni az autót, így pedig az MX-5 szelíd vad marad. Ez pedig egy jó tulajdonság, ugyanis nem akar mindenáron kitörni, hanem a vártnál jóindulatúban teszi a dolgát. Brutalitiban nyomva persze meg lehet faroltatni, de ehhez idióta módon alá kell kuplungolni, meg hasonlók, nem jó buli.

Ehhez kapcsolódik egyik negatív élményem, ugyanis az előttem használók egy része viszont valódi állat lehetett. Amikor elhoztam az autót és lementem Pécsre, akkor kis esőben egyszer megcsúsztam vele, így első dolgom az volt, hogy megnézem mennyi mintázat van a hátsó gumin. Nem sok, ráadásul látszott rajta, hogy már egyszer meg volt olvadva, sőt egy egész darab hiányzott a jobb hátsó gumiból. Nagyon durva! Ennek fényében azt sem csodálom, hogy az MX-5 többek számára tökéletesnek vélt váltója nem egészen úgy muzsikált, ahogy kellene.

Sajnos a kar mozgása egészen furcsa volt. Az egyes balra előre, ez rendben, a kettes viszont még jobban balra átlósan lent, jesszus. A hármashoz már sokat kellett jobbra tolni majd előre, a négyes megint kicsit balra lent, az ötös rendben, hatoshoz viszont jobbra el kell tolni, de vigyázni kell, mert közvetlenül mellette a rüki, ahová simán bement volna a kar. Egyszer menet közben is kipróbáltam és bizony már hallani lehetett a fogaskerekek súrolását. Valaki alaposan leamortizálta ezt is.

Ennek fényében nem voltam teljes eufóriában a szerpentinen, ha váltani kellett, párszor el is rontottam a hármast. A kormány viszont teljesen rendben van, csak arra kell figyelni, hogy a kasztni csavarodása miatt kicsit módosulgat az irány. A sportkormánnyal az az egyetlen bajom, hogy nem lehet állítani, így pedig terpeszben kell vezetni, mert beleér a lábamba. Sajnos 183 centisen több hátrány is ért, nemcsak a kormány, hanem az üléshelyzet sem a legkényelmesebb, a tér igen kicsi. Csukott tetővel vészesen közel van a tetőszerkezet, nyitottnál pedig éppen kilóg a fejem búbja.

Az autó bár gyönyörű volt feketében, mégi svolt vele egy kis gond. Reggel mire kimentem mindig olyan szinten felmelegedett az MX-5, hogy nem lehet beleülni. Minden fekete, így minden olyan szinten felmelegedik, hogy éget. Ebben a legdurvább az, hogy a tetőnyitó zárak is szinte izzanak, így kesztyűben lehet csak nyitni. Elindulás után a menetszéltől visszahűl minden, tehát akkor van baj, ha valahol napon hagyjuk az autót. Hosszú távon a nyitott tetős száguldás is fárasztó, ráadásul ha nagyon süt a nap, nagyon hamar le lehet égni. Ezért aztán becsuktuk a tetőt, de szellőző ilyenkor a motor felől csak meleget fúj, a lehúzott ablakok sem segítenek eleget, elkéne egy légkondi. Érdekes módon a csomagtartó volt az, amit mindenki kinevetett, hogy ebben hogy fér el, majd a barátommal kettőnk cucca. Látszatra tényleg furcsa alakú lapos és kicsi, de valahogy mégis belegyömöszöltünk két nagy sporttáskát, egy válltáskát, és két szatyrot. Nem rossz.

Az autó mégsem csak ilyen szempontból csúcstartó jó, ez egy igazi élményautó. Már közelít ahhoz a mércéhez, amit elvárnék, a 8,4-es százra gyorsulás és a 200 feletti végsebesség igazán nem rossz. Nyitott tetővel egyébként 100-110-ig kényelmes a menetszél, százharmincig kicsit hangos, 160-ig nagyon, afelett meg kibírhatatlan. A motor hangja egészen szép, 7000-ig leforgatva az akusztikai élmény is meghatározó lesz az autóban, így összeáll minden, ami egy jó autózáshoz kell. Hosszútávon ez azonban fárasztó, ráadásul az autó fogyasztása sem kiemelkedően jó. Nyugodt stílusban betartva a sebességhatárokat 8,2-t evett, nyomulósan szétpörgetve 10 felett, a hegyi teszt meg olyan 15liter lett.

Ezek fényében az MX-5 igazi második autó, vagy súlyos kompromisszumokra hajlandó fiatalok első sportkocsija. Az ára sajnos csak az 1.6-os esetében jó, hiszen az 1.8-ért már 6,8 milliót kérnek. Persze ebben benne van, egy-két plusz extra, de valamivel többért már egy Megane RS-t adnak. Persze nem ugyanaz a kategória, az MX-5 adta nyitott tetős élmény nyáron talán mindent ver.

Pontszámok

Külső: 10

Belső: 7

Kényelem: 7

Felszereltség: 7

Motor: 7

Fék: 8

Futómű: 9

Kormány: 8

Váltó: 8

Menettulajdonságok: 8

Fogyasztás: 8

Ár/érték: 7

 

2004 szept 3

 
Időjárás

         

 
Számláló
Indulás: 2004-07-27
 
Szerelmes idézet

     
 
 
     
 
Adj a kedvencekhez

Add to Favorites

 
Névnap
 
Pontos idő
 
Óra és naptár
 
A hónap animációja
 
Tesztek
 
Társhonlapok
 
Focis oldalak
 
Csigák
 
Sztárok másképp
 
Vicces szövegek
 
Ennyi van még hátra szilveszterig
Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
Hihetetlen hompage
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?