Crystal Honlapja
Crystal Honlapja
■ Figyelem!
 
■ Az én Menüm
 
■ Add fel a hirdetésed!
 
■ Állatok
 
■ Ajánló
 
■ Rossz egyedül

Keress a Gazdira váró állatok között!


 
■ Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
■ Beszéljünk róla
 
■ Dollzok
 
■ Érdekes..
 
■ Mit jelent a neved?
 
■ Rendelj a neten!
 
■ Sony e K700i cuccok
 
■ Jaj elalszok mire ide ír valaki!
Jaj elalszok mire ide ír valaki!
 
■ Szavazások
 
Amit sosem felejtünk el.
 
Chateljünk!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
■ Hogy ne unatkozz!
 Online rádióadás
 
            
 
■ További rádiók

Mellesleg.FM
*Főadó
*Magyar
*Magyar kabaré
*Magyar mulatós
*Musical 
*Jazz / Blues 
*Pop / Dance 
*Rap / Hiphop 
*Rock / Metál

 
Game Area banner
 
• Autó
• Autó : Renault Clio RS

Renault Clio RS

Jani  2004.09.11. 21:38

Ha a Renault Clio szót valaki nekem kimondja, mindig melegség tölt el, és a Clio Kupás versenyautóval lerótt hungaroringi körök jutnak eszembe. Nemrég kipróbálhattam az utcai verziót is, amely egy igazi, vérbeli méregzsák, a megújult Clio RS jó választás lehet a sportkocsikra vágyóknak.

Ahogy a Renault Hungáriánál megláttam a fekete sportcsomagos (erre majd később kitérek) Clio RS (Renault Sport rövidítése), egyből egy ágyúgolyó jutott róla eszembe. Abban a furcsa helyzetben voltam, hogy már vezettem egy ilyen autót a Ringen, majd nem sokkal később a versenyváltozatot is, amely örökre szóló élményként marad meg a szívemben. A Clio szóra nekem a Shell-es versenygép jut eszembe, amivel egy igazit edzhettem a ringen, felemelő érzés. Ehhez képest ott állt a Renault udvarán ez a fekete vas, amely jól nézett ki, de egyből eszembe jutott róla a régi 205-ös GTI-m, amely szintén fekete volt, így minden nyáron majdnem megörültem benne. Hát, ebből szempontból talán nem a legelőnyösebb szín a fekete, sőt esztétikailag is nekem egy kék Clio jobban bejön, de a kis méregzsák így is jól mutatott. Ebben elsősorban annak a grafit színű 16 collos alufelni garnitúrának volt központi szerepe, amely a 100 ezer forintos felárért rendelhető sportfutómű egyik eleme. Mellette még a 2 centivel lejjebb ültetett karosszéria és keményebb stabilizátorok szerepelnek még a csomagban, mindért nagyon hálás voltam.

Tapasztalataim szerint kétféle sportautó rajongó van, az egyik egy olyan autót akar, amivel normálisan is el tud járni, de ha kell, megy. Ez a szoftosabb csapat. Jómagam a sportkocsi "kemény, tapad és megy, mint a meszes" irányzathoz tartozom, szeretem, ha kicsit ráz az autó, de a legfontosabb a pontosság. Ez a felfogás a második számú tábornál kicsit finomabb, ugyanis a kettes számú csoport általában fogtömés-kihullató rúgózást, teljesen nyitott kipufogórendszert, nagy erőt igénylő kormányt, brutális váltót és féket szeretne sportkocsijába. Erre itt van a Clio RS, amely az én fogalmaiam szerint egy jó kis sportkocsi, de elég sokan vitatkoznának azon is, hogy sportkocsi. Szerintem az, hiszen tép, mint szél, gyakorlatilag kapaszkodni kell rendesen a kormányba, ha úton akarjuk tartani. Sokak csak a hátsókerekes, bazi nagy motorral ellátott szörnyeket nevezik sportkocsinak, nekem már ez is bőven az.

A Clio RS-nél az 1060 kg-hoz 179 LE párosul, amely utóbbi pont kettővel több mint a nagy konkurens 206 RC hasonló adata. A két cég egyébként nagy számháborút vívott ilyen téren, a 206 RC szinte minden anyagban 180 lóerősnek van megemlítve, amire a Renault 182 lovas adattal válaszolt, nem mintha a 2 LE számítana. Sokkal inkább számít az, hogy a két gépnek teljesen más a karaktere, hiszen amíg a Peugeot egyenletesen adja le a teljesítményét, addig a kis Clio 4500-nál egy határozott felordítással aláfestve úgy megindul, hogy szinte azonnal váltani is kell, hogy szét ne pörögjön. A hanghatás a gyorsulással párosulva igazán nagy élmény, gyakorlatilag mindig ezt hajszoltam, ami meg is látszott a fogyasztásán.

A Clio motorja tehát nagyon erős és szívesen pörög, de ehhez igazából egy jobb váltó kellene. Már a bemutató óta sokat kupálódott (kopott) a váltó mozgása, így mostmár könnyebb hármasba váltani, de nekem sem a kiosztás, sem a váltó útja nem tetszik maradéktalanul. Egyes-kettes-ben gyakorlatilag szét kell forgácsolni a hajtást ahhoz, hogy a következő fokozatban újra ebbe "az ereszd el a hajam" tartományban maradjon a motor, ami engem kicsit zavart. A másik nyűgöm, hogy a váltó akkor van egyesben, ha kart előre toljuk, a normál egy helyén van a rüki. Ebből kifolyólag kicsit zavart, hogy a hármashoz jobbra, az ötöshöz meg még jobbra kellett tolni kart, amit azért idővel megszokhat az ember, csak normális autókba visszaülve utána az a szokatlan.

Szerencsére mással nem akadt ilyen gond, sőt azzal sem találkoztam, ami a Hungaroringen feltűnt, hogy gyenge a fék. Most normál körülmények között jól teljesített, az adagolhatósága is jó, és a lassulás mértéke is megfelelő. Az már külön öröm, hogy nagy fékezéseknél izgága a fara, mivel ott szinte semmi súly nincs, ezért lehet provokálni a fenekét. Persze ez veszélyes is lehet, erre van a széria ESP, de a Renault gondolt a hozzám hasonlóakra is, ezért a rendszer kikapcsolható. Ezért sem értem, hogy a Megane RS-ben miért nem.

A futómű egyébként szerény véleményem szerint kiváló, kellően kemény és masszív is. Igazi élményautózásokat lehet produkálni, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a kocsinak - főleg kis önsúlya miatt - megvannak a fizikai korlátai. Barátaimnak azt mondtam, hogy a Clio RS olyan könnyedén felgyorsul nagy tempókra, hogy a sofőr szinte természetesnek veheti, hogy annyival be is lehet kanyarodni, pedig ez becsapós. Szerencsére elég megbocsátó a futómű kanyarban is, így egy esetleges csúszás is kiválóan kezelhető, más kérdés, hogy bekapcsolt ESP-vel ennek így is kell lennie.

A kormány igazán az a pont, aminél egyértelműen eldől nálam, hogy 206 RC vagy Clio RS. A Peugeot kormánnyal sosem tudtam kibékülni, ehhez képest a Clio egy álom. Pontos is, kellően combos is, de nem túl, így a kocsi mindig jól irányítható. Kis tengelytávolsága ellenére egyenesen is kiválóan megy, csak a végsebesség közelében - ezt ne próbálgassa senki - kezd el kicsi bóklászni.

Összességében tehát nálam a Clio RS abszolút nyerő, hiszen egy igazi élményautó, amely ráadásul még praktikusnak is bizonyult. Van benne tárolórekesz, miegymás, a csomagtartóm sem vészesen kicsi, sőt akár négy nem túl nagy felnőtt is elfér bele. Az más kérdés, hogy az utat valószínűleg a sofőr nagyon, az utasok meg egyáltalán nem fogják élvezni, hiszen félelmetes dolgokra képes. A felszereltségére sem lehet panasz, a négy légzsák mellett az ABS, ESP is széria, de ilyen a Xenon fényszóró, a digitális légkondi, és a CD-s hifi is. Felárat a metálfényért, a tetőablakért, a CD-tárért, az ülésfűtésért, navigációért nameg persze ezért a sportfutómű-szettért kérnek, ezekből a két végére tartanék igényt. A kocsi ára így 5 155 000 forint, ami 5 ezerrel több a 206 RC alapáránál, amiben ugyanezek benne vannak. Nekem a Clio mégis sokkal jobban bejön.

Pontszámok

Külső: 9

Belső: 8

Kényelem: 7

Felszereltség: 9

Motor: 10

Fék: 9

Futómű: 9

Kormány: 9

Váltó: 7

Menettulajdonságok: 9

Fogyasztás: 7

Ár/érték: 9

 
Időjárás

         

 
Számláló
Indulás: 2004-07-27
 
Szerelmes idézet

     
 
 
     
 
Adj a kedvencekhez

Add to Favorites

 
Névnap
 
Pontos idő
 
Óra és naptár
 
A hónap animációja
 
Tesztek
 
Társhonlapok
 
Focis oldalak
 
Csigák
 
Sztárok másképp
 
Vicces szövegek
 
Ennyi van még hátra szilveszterig
Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
Hihetetlen hompage
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?