• Aut : Kia Picanto 1,1 ex-szenzcis mini |
Kia Picanto 1,1 ex-szenzcis mini
Hamar Balzs 2004.08.23. 11:59
Szerkesztsgnk frfi tagjainak nem mindig flik kedve nies kisautk tesztelsre. A Kia Picanttl is kezdetben idegenkedtnk, aztn egyre kzelebb kerltnk, a vgre pedig egsz megkedveltk.
Kisebb fajta offenzvba kezdett a Kia, mivel a tesztelt Picantn kvl, mr az als kzpkategris Cerato is megjelent a kzelmltban haznkban. A luxus Opirus ta pedig mr azt is tudjuk, hogy a Kia kpes jval nagyobb autt kszteni. rmmel konstatltuk azt is, hogy kis mretei ellenre a Picanto sem lett egy buta kisaut, hanem inkbb egy meglepen jl hasznlhat s praktikus darab.
Egy csppet sem mondhat frfias formjnak a Picanto, de ez a kisautk kztt sohasem volt szempont. A tesztaut viszont igazn pofs, amiben a sznre fjt lkhrt, valamint a knnyfm felni dnt tnyez. Ez persze csak a magasabb felszereltsgi szinttel jr egytt, j sok pnzrt.
Az igazi nagy meglepets az ignyesen kidolgozott bels tr megpillantsakor ri az embert. Ltvnygyileg s tapintsilag is remek az anyagminsg, ami egy dl-koreai miniben ritkasg.
|
Kisauthoz mrten rendkvl kulturlt a bels | Elsre feltnik, hogy rengeteg helyre lehet pakolni az utastrben. Ahov nznk, ott polc terem. A kormny alatt egy rvidebb s egy hosszabb polc, illetve a kis kesztytart felett is egy msik polc fekszik keresztben. A vlt eltt kt pohrtart, valamint kis mlyeds tallhat a szivargyjt trsasgban. Renault-hoz hasonl megoldsknt ignyes manyag kiskuka jr az authoz, amelyik a kivlasztott pohrtartba illik.
Kifejezetten jl mutat - sajnos megint csak a magasabb felszereltsg modellekben - a kzpkonzolt krllel alumnium-hats manyag keret. Ebbe utlagos, de remek minsg Sony CD-s rdi is helyet kapott. Kr, hogy az grt hat hangszrnl kevesebbel, kettvel kellett berni.
A kormny fogsa s kinzete is kellemes, br a br megkrdjelezhet minsg. Zavar, hogy csekly mrtkben llthat csak a magassga, mlysge pedig egyltaln nem. A pici mrethez kpest elfogadhat lspozci alakthat ki mg 190 centimteres testmagassggal is. A hts sorban az tlagosnl nagyobb hely van, br csodkat nem lehet vrni egy mindssze 3495 millimteres kisauttl. A fejtr mindenhol kielgt, htul sem rt a fejnk a tetkrpithoz.
|
Kis tmege ellenre 8,7 literes vrosi s 7,4 literes orszgti fogyasztst mrtnk | Mr csak a csomagtart maradt ki a mustrbl. Jl ltszik, hogy elssorban az utasok knyelme volt a f szempont, mert mire az aut vgre rtek a mrnkk, mr csak egy zsebkendnyi terlet maradt a csomagoknak. A 105 literes csomagtr a gyakorlatban kt htizsknak elegend mret helyet takar. Nagybevsrlshoz ezrt nem clszer kt szemlynl nagyobb ltszmmal nekivgni, mert biztosan szksg lesz a hts lstmlk elrehajtsra.
Az els negatv lmny akkor rhet bennnket, mikor megtudjuk, hogy mindssze egy ezres illetve egy 1,1 literes motor vlaszthat a Picantba. Radsul mindssze ngy ler klnbsg van a kt motor kztt, amelyben sok logikt nem tudtunk felfedezni. Nlunk az ersebbik 64 lers vltozat jrt, amirt plusz 100 ezer forintot kell letenni.
A csekly 950 kilogramm krli sajt tmeg mellett frgn nem, de elfogadhat vehemencival mozog az aut. Jl veszi a fordulatot a piriny motor s meglepen szp hangot bocst ki magbl magasabb fordulatszm mellett. 15,1 msodperc alatt rhetjk el ll helyzetbl a 100 km/rs sebessget, a vgsebessg pedig 154 km/ra. ra szerint hosszabbfajta erlkds nlkl juthatunk ebbe a sebessgtartomnyba, de knnyen belthat, hogy nem erre termett a Picanto.
|
Nincs hiny a praktikus rszletekben, szinte mindentt tallni helyet motyinknak | Fj pont, hogy a fogyaszts itt sem az elvrt mrtkben alakult. Vrosi hasznlatban norml s kicsit siets tempval kzlekedve, lgkondicionl hasznlata mellett 8,7 liter fogyott 100 kilomterenknt. 110-120 km/rs sebessggel haladva az M7-esen pedig 7,4 literes tlagfogyasztst sikerlt elrni, ami vagy kt literrel felette van az elvrhatnak. Ennek f oka a rvid vlttttelezs lehet.
rthetetlen, mirt nem kaphat egy 1,3 liter krli hengerrtartalm motor a Picantba, ami a dinamikusabb mozgats mellett hasonl mennyisg zemanyaggal is bern. Az aut tbbi rsze egybknt valsznleg knnyedn megbirkzna egy kicsivel nagyobb dinamizmussal.
Kisautban ritkn tallkozni ilyen csendes utastrrel, ugyanis j minsg aszfalton haladva mg nagyobb sebessgnl is rendkvl csendes az utastr. Autplyn egyedl a szlzaj kezd jelentsen nvekedni, a kisautkra jellemz hangos futmzajokat sikerlt kirekeszteni az utastrbl. A kompakt mret ellenre viszonylag stabilan fekszik az ton a Picanto. A rugzs inkbb a feszesebb kategriba tartozik, de abbl a fajtbl, ami rossz ton haladva sem veszi el a kedvnket az autzstl.
|
1,9 milli forintrl indul a Picanto alapra | Jl lasstjk a fkek az autt magasabb sebessgrl is, ideges reakcik nlkl. J rzs az is, hogy ebben a drgbb autban htul is trcsafk lasst. Agresszvan harapnak a fkbettek mr enyhe pedlhasznlat sorn is, gy a kls szemllk az ersen blint karosszrit ltvn valsznleg nem egy profi sofrt sejtenek a voln mgtt.
tsebessges kzi vltn keresztl jut az er az els kerekekhez, de ha gy kvnjuk, akr automata vltt is krhetnk a nagyobb motorhoz. Jl kapcsolhat a Picanto kzi vltja, viszonylag hatrozattan mozog a kar, ami nem jellemz a Dl-Korebl rkez modellekre.
Tesztautnkat egy utlagosan felszerelt tolatradarral is elltta a forgalmaz. Az rzkelk klns mdon a rendszmtbla kt szln kaptak helyet, a kicsit bnt hang csipogst pedig a C-oszlopra fabriklt fekete doboz vgzi. Apr termetbl addan viszont tolatradar nlkl is jl rezhetek a mretek, amihez a nagy kls visszapillant tkrk is hozzjrulnak.
Mr csak az rrl kell emltst tennnk. 1 899 000 forinttl indul az r, a tesztelt EX felszereltsgrt pedig jval tbbet, 2 799 000 forintot krnek. Olcsnak ugyan nem, de minden rszletben versenykpes kisautnak tartjuk a Picantt.
Vakmersg nlkl kijelenthet, hogy a Kia palettjn a Picanto versenykpessge a legjobb. Semmivel sem rosszabb a kategria nagymeninl, egyedl a parnyi csomagtart kphet a levesbe.
|