Crystal Honlapja
Crystal Honlapja
■ Figyelem!
 
■ Az én Menüm
 
■ Add fel a hirdetésed!
 
■ Állatok
 
■ Ajánló
 
■ Rossz egyedül

Keress a Gazdira váró állatok között!


 
■ Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
■ Beszéljünk róla
 
■ Dollzok
 
■ Érdekes..
 
■ Mit jelent a neved?
 
■ Rendelj a neten!
 
■ Sony e K700i cuccok
 
■ Jaj elalszok mire ide ír valaki!
Jaj elalszok mire ide ír valaki!
 
■ Szavazások
 
Amit sosem felejtünk el.
 
Chateljünk!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
■ Hogy ne unatkozz!
 Online rádióadás
 
            
 
■ További rádiók

Mellesleg.FM
*Főadó
*Magyar
*Magyar kabaré
*Magyar mulatós
*Musical 
*Jazz / Blues 
*Pop / Dance 
*Rap / Hiphop 
*Rock / Metál

 
Game Area banner
 
• Autó
• Autó : Toyota Corolla Verso

Toyota Corolla Verso

Crystal17  2004.08.21. 19:25

Az előző Corolla Verso mérsékelt sikere után a Toyota hamar elszánta magát a modellfrissítésre. Nem egyszerűen átdolgozták a Versót, hanem teljesen új autót építettek: több az ülés, gazdagabb a felszereltség, igényesebb a technika és teljesebb a biztonsági arzenál.

A Verso sokkal "európaibb" elődjénél, az e kontinensen legsikeresebb német autók stílusából sokat örökölt: magas övvonal, masszív, robusztus megjelenés, (kicsit túl) szürke, elegáns belső tér, jó minőségű anyagok, s egyedi hangulatú műszerfal, hogy valami igazán látványos is legyen a palettán - ha Volkswagenről vagy Audiról írunk, ugyanezeket a jelzőket használjuk. A minőséget nem csak látni, hallani is lehet, ezért az ajtók sem a megszokott japános könnyedséggel csukódnak, hanem - nagy vasra utalva - tompa, mély dobbanással. Az ülések szivacsozása és a támlája vaskos, s az A oszlopot sem műanyagelem borítja, hanem selymes tapintású filc. A Toyota tehát sokat fektetett be az érzékelhető minőségbe, s bár azt gondoljuk, hogy egy-egy termék esetében nem feltétlenül a "csomagolás" a legfontosabb dolog, a Verso esetében biztosan megtérül mindez.

A belső variálhatóság - különösen, ha hétüléses egyterűről van szó - mindennél fontosabb. A minden korábbinál könnyebben és jobban átalakítható belső tér kialakításával megbízott tervezők szemében tettrekész tűz lobog, az autószalonokban pedig a vevők hümmögnek elismerően, amikor a buzgó kereskedő látványosan bemutatja, hogy az ő modelljének a hátsó ülése bizony 1,7 másodperccel hamarabb tüntethető el a padlóban, mint a csúnya konkurenseké. Aki fogékony az ehhez hasonló mutatványokra, az biztosan kedvét leli majd Versóban.

Elöl semmi különös, két kényelmes ülés, széltében-hosszában nagy a hely. A középső üléssor 40-20-40-es osztású, de ez nem baj, ha muszáj, hárman is elférnek egymás mellett. Az osztott ülés nem csak előre-hátra tologatható, hanem a támla dőlésszöge is állítható, így a komfortos utazást ebben a sorban sem fenyegeti veszély. Ha pedig hatalmas csomagtartóra van szükség, akkor az egész középső üléssort néhány mozdulattal elfektethetjük. Az ülések mozgékonyságára akkor is szükség van, ha valaki a harmadik sorba akar bemászni. Itt alaphelyzetben kevés a hely - ekkor jön jól, hogy a középső üléseket előbbre lehet húzni -, de legalább bejutni nem nehéz. Komfortcsökkentő tényező az is, hogy az ülőlap túl közel van a padlóhoz, ezért felhúzott lábakkal ül, aki itt utazik. A Verso inkább 5+2-es autó, mint igazi hétüléses: ezért nézzük, hogy a +2-nek az előnye vagy a hátránya a több. Az biztos, hogy az üléseket nem kell kiszerelni, ha nincs rájuk szükség. A hátsó kettő is különálló ülés, ezért hat üléssel is marad még némi raktér. A hátsó két padocska kezelése is pofonegyszerű, s mivel a mozgató szerkezettel együtt sem nyomhatnak többet 20-25 kilónál, a fogyasztásban szinte alig érzékelhető, hogy állandóan magunkkal kell vinni őket. A +2 tehát a Verso esetében vállalható kompromisszum, hiszen ebben a formájában - könnyen kezelhető, és ledöntve sík padlót ad - olykor jól jöhet a plusz férőhely.

A csomagtartó is rendben van - gusztusos belső burkolat, szabályos forma, még megfelelő magasságú rakodóperem -, s gyakorlatilag akkora, amekkorát az ember éppen akar. A legkisebb térfogat hét üléssel övvonalig pakolva jelképes 63 liter, ám öt üléssel már majdnem 400, azaz átlagos. Tetőig pakolva már 667 literes, a legnagyobb befogadóképessége pedig több mint másfél köbméter - nem haszonjárműves érték, de Verso riválisai sem jobbak.

Az új Corolla Versóhoz kapható motorok közül a dízel a legjobb. Méghozzá nem is kevéssel. A Toyota kétliteres D-4D-je 116 lóerős lett, nyomatéka egyenletes és nagy, nyugodt, magabiztos teljesítményével sokkal jobban illik a Versóhoz. Az évek során a Toyota-dízel hangja is halkabb, járása finomabb lett, így kellemetlen felhangok nélkül, akár autópályán is tartja a lépést az 1,8-as benzinessel. A végsebessége 180 km/óra, azaz bőven elég, fogyasztása pedig 7-8 liter között alakul, ami a másfél tonnás saját tömeget is tekintetbe véve rendben van. A benzines többet fogyasztott (9,5 litert), valamivel halkabban és vibrációktól mentesen működik, nagyobb a végsebessége, dinamikusabban mozgatja a vele mázsányival könnyebb Versót, azonos felszereltséggel 340 ezerrel kevesebbe kerül. A hozzá rendelhető MMT váltó nem automatikus váltó, hanem robotizált kuplungos szerkezet, ami elektronikus programja révén automata üzemmódban is működik. Ám amikor az ember nem akarja tologatni a váltókart, hanem kényelmesen hátradőlne, a kapcsolások mégis bezavarnak. Már más márkáknál is felfigyeltünk rá - s ezek szerint a Toyota sem kivétel -, hogy ezek a váltók automata üzemmódban ütemtelen bólintással, megtorpanással működnek. Erre ugyan van gyógyír - kézzel kell kapcsolni, és váltáskor egy pillanatra elvenni gázt -, ám ezzel éppen az automata üzem kényelme vész el, hiszen kuplungolni ekkor sem kell, de munka azért csak van vele.

A Sol felszereltségi szint 630 ezerrel drágább a Terránál, s ahhoz képest első ködlámpákat, könnyűfém felniket, bőrhuzatot a kormányra, hátul is villanymotoros ablakokat, kartámaszt elöl, sebességtartó automatikát, esőérzékelős ablaktörlőt, menetstabilizáló elektronikát, vészfékasszisztenst és kipörgésgátlót, illetve a manuális klíma helyett automatikusat tartalmaz. A felár fényében ez gáláns ajánlat, mégis úgy érezzük, hogy választóvíz lehet a vásárlók számára. Az 1,8-as benzines Terra alig van túl a lélektani ötmilliós határon, s csak 145 ezerrel drágább, mint a szintén hétüléses 1,6-os géppel szerelt modell - tehát vonzó ajánlat. Sol-kivitelben ugyanez a modell viszont már majdnem hatmilliót kóstál, úgy véljük, emiatt sokan szavaznak majd a szerényebb kivitelre. A dízel esetében még markánsabbnak látszik a különbség, hiszen a Terra ára 5-össel, a Solé viszont 6-ossal kezdődik. Aki azonban hajlandó áldozni a biztonságra - s egy családi autó vásárlója minden bizonnyal megfontolja ezt a kérdést -, a Sol teljes aktív és passzív védelmi arzenáljával mégis jobban jár a drágább modellel.

Értékelés: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT és D-4D

- Motor: a nyomatékosabb dízelmotor jól passzol az amúgy is nyugodt stílusú Corolla Versóhoz. Nem rossz a benzines sem, de a dízel sokkal kevesebbet fogyaszt, s ezt a valamivel lendületesebb benzines nem képes ellensúlyozni. Ne menjünk el szó nélkül az 1,6-os alapmotor mellett sem, hiszen ezzel a géppel szerelve is teljes értékű hétüléses családi autó a Verso: a dinamizmus és a fogyasztás ezzel a motorral közelít a dízel értékeihez, az alapár azonban jóval kedvezőbb.

- Ár/érték arány: a Corolla Verso nem tartozik a legolcsóbb buszlimuzinok közé, igaz, az átlagnál átgondoltabb, tágasabb, jobban fölszerelt és biztonságosabb is. A hétüléses kivitelek leghátsó két ülése olykor jól jöhet, ám ez csak marginális előny. E szempontnál tekintetbe kell vennünk azt is, hogy a Toyoták értékvesztése általában szerényebb, mint a riválisoké, így a Corolla Verso nem kerül olyan sokba, mint elsőre gondolnánk.

- Használati érték: a Verso legfontosabb erénye a nagy tér és annak könnyű átalakíthatósága. Az ülések kezelése mindhárom üléssorban egyszerű, kiszerelni sosem kell őket, a rakteret nagyon sokféleképpen alakíthatjuk. Az utastérben is van bőven rakodóhely. Az autó igazi családi mindenes: még az 1,6-os alapmotorral is nyugodtan vállalkozhatunk hosszú útra, mert sem a zaj, sem a fogyasztás nem nő irreális mértékben. Ugyanakkor a Verso nem annyira terebélyes, hogy városban gondot okozna a terelgetése.

- Biztonság: az Euro-NCAP törésteszt alapján a Verso saját kategóriájának legbiztonságosabb autója. Biztonsági felszereltsége teljes, aktív biztonsága kifogástalan

2004 augusztus 3

 
Időjárás

         

 
Számláló
Indulás: 2004-07-27
 
Szerelmes idézet

     
 
 
     
 
Adj a kedvencekhez

Add to Favorites

 
Névnap
 
Pontos idő
 
Óra és naptár
 
A hónap animációja
 
Tesztek
 
Társhonlapok
 
Focis oldalak
 
Csigák
 
Sztárok másképp
 
Vicces szövegek
 
Ennyi van még hátra szilveszterig
Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
Hihetetlen hompage
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?